![]() XHost |
Oferim servicii de instalare, configurare si monitorizare servere linux (router, firewall, dns, web, email, baze de date, aplicatii, server de backup, domain controller, share de retea) de la 50 eur / instalare. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Aparate de zbor:
AERO L-29 Delfin MiG-29 Fulcrum AEROSTAR (Yakovlev) Iak-52 ANTONOV An-30 Clank
IAR-99 Soim (Hawk) I.A.R. IAR-316B Alouette lll I.A.R. IAR-330L Puma
I.A.R. IAR-330L Puma SOCAT AEROSPATIALE SA-365 Dauphin MiG-21 LanceR
MiG-21 LanceR
Dimensiuni exterioare:
Anvergura 7,15 m
Lungime totala 15,76 m
Inaltime totala 4,50 m
Anvergura ampenajului orizontal 3,86 m
Ecartamentul trenului de aterizare 2,69 m
Ampatamentul trenului de aterizare 4,81 m
Mase si incarcaturi:
Masa avionului gol 5200 kg
Masa la decolare
- cu 4 rachete K-12A 8200 kg
- cu 2 rachete K-12A si 2 R.S. 8950 kg
- cu 2 rachete K-12A si 3 R.S. 9400 kg
Cantitatea maxima de combustibil
- cu 3 R.S. 4465 l
- F.R.S. 2600 l
Suprafete:
Aripa 23,00 m2
Performante:
Viteza maxima admisa M 2,2 (2250 km/h)
Viteza maxima in zbor orizontal (la 11000 m) M 2,1 (2230 km/h)
Viteza maxima in zbor orizontal (la altitudine mica) M 1,06 (1300 km/h)
Rata maxima de urcare 17700 m/min
Viteza la decolare 320 km/h
Viteza la aterizare 270 km/h
Plafon de serviciu 18000 m
Plafon de practic 15250 m
Distanta de rulaj la decolare cu fortaj 800 m
Distanta de rulaj la aterizare cu parasuta 550 m
Raza tactica
-cu 4 bombe x 250 kg 370 km
-cu 4 bombe x 250 kg si R.S. 740 km
Distanta maxima de zbor la10000 m
F.R.S. 1100 km
cu 3 R.S. 2100 km
cu un R.S. 1430 km
Durata maxima de zbor la 10000 m cu un R.S. 1 h 41 min.
Armament:
Tun cu doua tevi 23 mm GS-23 x 180 lovituri
Bombe (100, 250, 500 kg) atat de productie estica cat si vestica
Bombe in casete largabile
Bombe inteligente tip OPHER (ghidate in infrarosu)
Bombe inteligente tip LGB (ghidate pe fascicol laser)
proiectile reactive nedirijate calibru 57 mm
pentru lupta aeriana la distanta mica de productie Est
respectiv R-73, R-60 (MK), R-3S, R-13 M
rachete aer/aer de productie israeliana PYTHON-3.
Modernizarea avionului MiG-21:
In cadrul programului de modernizare s-a realizat reconfigurarea avionului MiG-21 in urmatoarele variante:
- varianta aer-sol, simpla comanda - Laner A
- varianta aer-sol, dubla comanda - Laner B
- varianta aer-aer, simpla comanda - Laner C
Cabina a fost modificata substantial:
- comenzile esentiale necesare in lupta sunt amenajate in sistem HOCAS (Hands On Throttle and Stick - mana pe maneta de gaze si mansa)
- pe panoul de bord sunt montate doua display-uri multifunctionale de 12,7 x 12,7 mm: unul color (MFCD), utilizat la navigatie, gestiunea acrosajelor , amplasat in partea stanga a cabinei la toate variantele, si unul monocrom (MFD), care la Lancer C afiseaza situatia radar
- HUD - ul (Head-Up Display) este amplasat deasupra panoului de bord si poate afisa simbologia in diverse moduri (aer-aer, aer-sol, navigatie). Imaginea pentru HUD este afisata de DED (Data Entry Display), datele fiind introduse in sistem prin intermediul tastaturii de pe panoul frontal. La Lancer B cabina din fata este echipata atat cu MFCD, cat si cu HUD, iar in cabina din spate un afisaj MFD care repete simbologia de pe HUD si asigura, in acelasi timp, relatia cu avionica de bord (navigatie, harta, gestiunea acrosajelor, situatia tactica)
- casca cu vizor integrat Elbit DASH (Display And Sight Helmet) asigura afisarea informatiilor vitale in modurile aer-aer, aer-sol si navigatie, precum si orientarea ogivelor rachetelor si a altor senzori dupa linia de vizare a pilotului - doua magistrale de date tip MIL STD 1553 B, una pentru avionica iar cealalta pentru gestionarea sistemelor de arme plasate pe acrosaje ambele fiind dirijate de calculatorul multirol Elbit MMRC (Modular Multi-Role Computer)
- sistem de navigatie hibrid (HNS - Hybrid Navigation System) compus dintr-un sistem inertial (INS) cuplat cu un receptor GPS (Global Positioning System) cu utilizarea unor date de la completul ADC (Air Data Computer)
- sistem de radionavigatie compatibil cu sistemele VOR / ILS / DME de tip integrat
- transponder IFF (Identification Friend or Foe) Plessey compatibil cu transponderul IFF NATO MK.10
- doua statii de comunicatie VHF / UHF, AM / FM cu modulare digitala. Una dintre statii dispune de modul de lucru cu salt in frecventa
- luminile de avertizare sunt grupate in partea dreapta a panoului de bord totodata fiind introdus un sistem de avertizare sonora cu mesaje in limba romana
- sisteme de razboi electronic:
- pentru cercetarea de radiolocatie si avertizare - receptorul avertizarilor radar
(RWR-Radar Warning Receiver)
- pentru bruiaj pasiv si de inselare - cartuse cu dipoli si/sau capcane termice
(chaffs si flares)
- pentru bruiaj activ - containerul de contramasuri electronice (ECM- Electronic
Counter Measures)
- sistemul de inregistrare video (AVTR - Airborne Video Tape Recorder ) - sistemul de analiza video de la sol (VRGE - Video Recording Ground Equipement)
- sitemul de incarcare / inregistrare date (DTCL / R - Data Transfer Computer Loader / Reader)
In ceea ce priveste armamentul acrosat avionul Lancer este echipat cu un pilon universal ce poate acrosa atat armament vestic cat si estic. Lancer are posibilitatea sa lanseze cate o singura bomba, spre deosebire de varianta nemodernizata care lanseaza bombele doar in perechi.
Created by BTV®
Toate drepturile rezervate.